Nog geen boekje gekregen?
Je vindt het hier!
Nog geen boekje gekregen?
Je vindt het hier!
Dag ouders en Vlievlegervrienden,
Het éénheidscomité en de leiding van de 264ste FOS “De Vlievleger” zouden het geweldig vinden jullie te mogen verwelkomen op ons
Je kan hiervoor terecht in onze lokalen op zaterdag 10 oktober 2015. Om 16u worden jullie verwacht voor een openingsact van de nieuwe leidingsgroep, gevolgd door actjes van jullie kinderen. Jullie hoeven die avond zelfs niet te koken, want je kan vanaf zowat 17u30 aanschuiven voor heerlijke balletjes, met of zonder vlees, in een groenten-tomatensaus. (Vanaf dat moment is de leiding niet meer verantwoordelijk voor de kinderen.)
De seniors zullen een heerlijk dessertenbuffet verzorgen waarvan de opbrengst dient voor hun buitenlands kamp. Dessertjes zijn wel nog apart te betalen.
Er zullen ook wat tweedehandsscoutskledingstukken te koop zijn tijdens het FOStival. Heb je nog scouts-t-shirts of scoutshemden die te klein zijn? Breng ze vooraf binnen bij de leiding en wij verkopen ze door aan een democratisch prijsje (opbrengst voor de scoutskas). Ook de verloren voorwerpen van het voorbije jaar worden nog eens uitgestald.
De opbrengst van het etentje komt ten goede aan de werking van onze eenheid en aan het onderhoud van de lokalen: de andere heflt van de lokalen wordt dit najaar nog geïsoleerd!
Bovendien is het een prettige gelegenheid, vooral voor de ouders van nieuwe leden, om elkaar en de leiding te leren kennen. We hopen dat jullie met velen aanwezig zullen zijn: het doet de leiding -en de lokalen!- deugd als ze een duwtje in de rug krijgen voor hun enthousiasme.
Je kan je inschrijven door een mailtje te sturen naar elsvalvekens@hotmail.comof door te bellen op één van de onderstaande telefoonnummers, of natuurlijk door onderstaand strookje volledig ingevuld terug te bezorgen aan iemand van de leiding, en dit liefst vóór 6 oktober 2015.
Alvast bedankt en graag tot dan!
Het éénheidscomité de leiding
____________________________________________________________________________________________________________
Ondergetekende (graag in hoofdletters)
………………………………………………………………………………………………………………….schrijft in:
Volwassenen: aantal personen vleesballetjes:…………………. (10 euro per persoon)
aantal personen vegetarisch:……………. (10 euro per persoon)
Kinderen: (jonger dan 12 jaar)
aantal kinderen vleesballetjes: …………………………..….. (5 euro per persoon)
aantal kinderen vegetarisch: …………………………(5 euro per persoon) ——————————————————————————–
Totaal = ………….€
Beste ouders, liefste leden
Omdat de leiding nog twee weken vakantie heeft en daardoor onderbemand is, zien wij ons genoodzaakt het scoutsjaar pas te starten op zaterdag 19 september. Op die manier zijn we zeker dat er genoeg leiding is om jullie kinderen op te vangen en het scoutsjaar op een fijne manier in te zetten!
Zoals gewoonlijk blijven de leden in september nog twee zaterdagen in de groep van vorig jaar. Op 3 oktober is het dan overgang, waarbij de oudste leden van elke tak wisselen en de nieuwe leiding bekendgemaakt wordt. De zaterdag daarna, op 10 oktober, mogen ook de ouders kennis komen maken met de leiding op het FOStival. Een uitnodiging daarvoor volgt in de loop van september.
In tussentijd kunnen jullie volop genieten van de foto’s van het kamp, die je hier vindt.
Wij hopen op jullie begrip en kijken er naar uit jullie terug te zien!
Groeten,
de leiding
Een overzicht:
05/09 geen scouts
12/09 geen scouts
19/09 eerste vergadering
26/09 vergadering
03/10 overgang
10/10 FOStival (uitnodiging volgt)
Dag allemaal,
Het kamp zit er ondertussen weer een tijdje op, maar wij zijn nog volop aan het nagenieten!
Om jullie te laten meegenieten, zetten we de foto’s van het zomerkamp hier online. Hou deze pagina zeker in de gaten, want wij beloven jullie in de loop van september nog een hoop nieuwe foto’s! Joepie!
Moesten er foto’s bij zijn van uw kind die u liever niet op het internet terugvindt, laat ons dan gerust iets weten!
Groeten en tot alweer bijna,
de leiding.
En wie nù al niet meer kan wachten, noteert best dit in zijn agenda: van 20 tot 30 juli 2016: het volgende kamp! Joepie!
Dag iedereen,
Zoals altijd gaan we in het begin van de zomer op een leuke en gezellige daguitstap met heel de scouts. Dit jaar gaan we, net als vorig jaar, met z’n allen naar de Halve Maan in Diest.
De Halve Maan is een provinciaal domein met een zwembad en een aantal attracties zoals pedalo’s, kayaks, trampolines, … . Neem dus zeker je zwemgerief mee! Hopelijk wordt het een stralende zomerdag, dus vergeet ook niet om een petje en zonnecrème mee te nemen, zeker voor bevers en welpen is dit aan te raden. Als de weergoden ons toch niet gunstig gezind zijn, dan kunnen we nog altijd naar het zwembad van Diest.
Dit jaar valt de daguitstap op zaterdag 27 juni. We spreken af om 9u30 aan de voorkant van het station van Leuven. We zullen rond 17uur terug aan de voorkant van het station van Leuven aankomen. De prijs bedraagt 15 euro per persoon, te betalen bij vertrek. Zakgeld is verder niet meer nodig. Vergeet ook zeker je picknick niet!
Gelieve in te schrijven voor 20 juni bij Ada. We moeten op tijd onze tickets voor de Halve Maan reserveren, dus gelieve tijdig in te schrijven. Dit kan telefonisch (0479/259482) of via mail (devlievleger264@gmail.com).
Hopelijk allen tot dan!
Groetjes,
Jullie leiding
Liefste welpjes, beste ouders,
Het is weer bijna juni, en dat wil zeggen: examens. De planning van de komende maand ziet er dus wat anders uit dan gewoonlijk:
Op 30 mei is het geen scouts voor de welpen. Zo kunnen jullie rustig genieten van het school- of wereldfeest, of gewoon van een vrije zaterdagnamiddag.
Op 6 juni, 13 juni en 20 juni is het telkens avondvergadering van 17u-19u.
Op 27 juni, tot slot, sluiten we het scoutsjaar samen af met onze jaarlijkse daguitstap naar de Halve Maan. Vergeet jullie daarvoor niet tijdig in te schrijven!
Bedankt voor het begrip en tot snel!
Veel groetjes,
De welpenleiding
Gunnar, Ruberwa, Marie en Floor
Joepie,
Het kampboekje staat online! Je vindt het hier.
Geef gerust een seintje als je nog vragen hebt!
Groetjes,
De leiding
Beste ouders en vrienden,
Het is weer bijna zo ver: het éénheidscomité en de leiding van de 264ste F.O.S. De Vlievleger nodigen jullie uit op zondag 10 mei 2015, voor onze achtste VOORJAARSBRUNCH.
Er zal een heel gevarieerd aanbod zijn om de lente gepast verder te zetten. Je kunt alvast uitkijken naar pasta-, aardappel-, tomaten-, fruit- en slaslaatjes, soep, spek en eieren, quiches, zelf te beleggen broodjes, krentenbrood, cake, pannenkoekjes,fruitsap, koffie, thee, chocomelk…….
Van 10 u tot 13 u kan je je in onze lokalen te goed doen aan al dit lekkers. We vragen hiervoor 10 € voor volwassen, 5 € voor kinderen tusen 3 en 12 jaar, jonger dan 3 jaar: gratis. Cava is afzonderlijk te betalen (per glas of fles).
We hebben inmiddels de bevestiging dat we subsidies krijgen om de andere helft van onze lokalen te isoleren! Bovendien gaan we ook dubbel glas zetten en anti-inbraakroosters voor de ramen. De opbrengst van de brunch zal hiervoor alvast zeer welkom zijn.
Bovendien is dit de ideale gelegenheid om nog eens een babbeltje te doen met de leiding van je kind(eren) en vragen te stellen over het kamp.
Gelieve in te schrijven vòòr maandag 4 mei (vergeet niet je naam duidelijk te vermelden). Dit kan telefonisch, bij iemand van de leiding, of door een mailtje te sturen naar elsvalvekens@hotmail.com.
Alvast bedankt en tot 10 mei (en breng gerust vrienden en familie mee)!
Het éénheidscomité De leiding
ps: ook op zaterdag 9 mei is het gewoon scouts voor iedereen!
Ondergetekende (graag in hoofdletters)…………………………………………schrijft in voor
………….volwassenen x 10 € = ……..€
………….kinderen tussen 3 en 12 jaar x 5 € = ………€
Beste ouders, liefste bevers
Zoals jullie hopelijk al weten gaan we bijna op weekend. Daarom deze brief met praktische info.
Het weekend begint zaterdag 2 mei om 10u en eindigt zondag 3 mei om 12u. We verwachten jullie aan de lokalen in de Berghoekstraat 15, 3012 Wilsele (Leuven).
Wat jullie zeker moeten meenemen:
– 20 euro
– slaapzak
– matje
– speelkledij
– regenkledij
– pyjama
– tandenborstel
– verkleedkleren (indianen)
Zouden jullie op voorhand kunnen laten weten of jullie meegaan? Dan weten wij voor hoeveel bevertjes we moeten koken. Verder zou het ook handig zijn als wij op voorhand weten of er kinderen zijn met allergieën, zodat wij ook voor hen lekker eten kunnen voorzien.
Spreek dus gerust een leiding aan of stuur ons een mailtje!
Inschrijven doe je door een mail naar Nathan te sturen: nathan.cockx@skynet.be Ook voor vragen of problemen in verband met vervoer, kan je ons steeds contacteren.
Wij hebben er al veel zin in!
Arne, Tanno, Marieke en Nathan
Beste ouders,
Binnenkort gaat Elektroslag van start. Elektroslag?
Een week lang gaan Leuvense jeugdverenigingen in hun eigen buurt op zoek naar afgedankt klein elektronisch materiaal zoals oude inktpatronen, laptops, kabels, pc’s en ander toebehoren,.. En dat zowel bij mensen thuis als bedrijven. Het materiaal dat we ophalen, verkopen we aan een bedrijf dat deze materialen sorteert en verwerkt. In ruil hiervoor krijgen we een kleine vergoeding, die we kunnen investeren in onze werking.
Wanneer?
Vanaf nu! Vanaf nu mag je elke zaterdag je afgedankt elektronisch materiaal meebrengen naar de scouts. Daar zullen we al het materiaal verzamelen in dozen, die later opgehaald en gerecycleerd zullen worden. Doorzoek dus je zolder (en die van je oma, en laat je buren hetzelfde doen) en breng al het gevonden materiaal mee naar de scouts voor 17 mei.
Daarnaast organiseren we ook een ophaalactie op zondag 26 april. Heb je dus te veel elektronisch materiaal om zomaar mee te sleuren naar de scouts, laat dan iets weten via floorvanboxem@hotmail.com, dan komen wij het materiaal ophalen bij jou thuis.
Meer info over deze actie en wat er dan precies allemaal in zo’n doos mag, vind je hier.
Verder zijn de ook op zoek naar bedrijven die ons kunnen helpen. We zijn -samen andere Leuvense jeugdverenigingen- op zoek naar bedrijven die ons willen sponsoren onder de vorm van afgedankt elektronisch materiaal zoals oude inktpatronen, desktops, laptops en servers.
Het enige wat U moet doen, is uw bedrijf registreren op de website van Recyca. Daarna selecteert U ‘Leuvense jeugdverenigingen’ als goed doel om vervolgens oude computers, kabels en andere toebehoren, en lege inktpatronen te verzamelen. In de week van 11 t.e.m. 17 mei 2015 wordt dit opgehaald. Recyca bvba, het bedrijf waar we mee samenwerken, regelt de concrete afhandelingen met U.
Klaar? START!